| STARTSIDA |         YOUTUBE     TWITTER     ASK     FACEBOOK     BLOGLOVIN    

Hagbygge

DATUM: 2013-06-26 TID: 02:34:01 KATEGORI: Random

Söndag:
Jag och Katarina började fixa hagen. Vi gick runt med lie och häcksax och slog bort allt gräs längs med staketet för att få dit en undertråd. Det tog hela kvällen och vi blev klara strax efter 22 tiden. Men det var en rolig kväll ändå.

Måndag:
Jag vaknade rätt sent pga migrän. Vi träffades i stallet, jag och K, och skulle skruva fast isolatorer på varje stolpe. Det gick bra fast dom tog slut så vi fick åka till Biltema och köpa nytt. Rätt segt men det gick bra. I stekande sol och kanonvarmt vandrade vi runt i hagen. Jag var lagom röd när vi var klara. Men eftersom vi började tidigare så vart vi klara till middagen.
Så jag kilade hem och åt lite (grillad kyckling med quinoa eller hur det nu stavas & grönsaker. Det var galet gott. Efter middagen gick jag iväg till K för att ha lite vinkväll. Det var supertrevligt. Köpte med mig lite gott också. Men ja.. Eftersom jag hade druckit kunde jag ju inte ta min sömnmedicin när jag kom hem så jag hade sjukt svårt att somna. Eller somna gjorde jag men jag vaknade hela tiden.

Tisdag:
Jag vaknade typ vid 07 och mådde så jävla dåligt. Bakis som fan alltså. Tog en Alvedon och 2 Lergigan. Sen försökte jag somna om. Dock var det rätt hopplöst. Kallsvettades och mådde illa så jag ställde mig i duschen för att bli lite kall och det var jätte skönt. Till slut efter ett tag så somnade jag. Och vaknade igen vid 16 tiden (!!!). Så sjukt skönt att sova för jag skulle aldrig ha orkat annars. Mådde inte helt bra då heller men mycket bättre. Åt två mackor och en underbart god bakelse som min pojkväns fina mormor hade gjort. Sjukt gott. Efter ett tag gick jag och mötte upp K för fortsatt hagbygge. Vi köpte med oss mat upp till stallet. Pizza - bästa bakismaten.

Sen satte vi igång. Vi skulle sätta i tråd runt hagen. Det sista och sen skulle vi vara klara. Ja precis ni läste rätt. Vi SKULLE varit klara. Men tråden var ett enda trassel och det gick bara inte att sätta i den det tog säkert minst 10min per stolpe och det är ca 210 stolpar. Så det är bara att räkna ut. Vi hann med kanske 15-20 stolpar. Inte långt alltså. Sen gav vi upp. Det var hopplöst. Vi orkade inte och då hade vi ändå hållt på i typ 4 timmar. Fan vad jobbigt det var. Jag är så less på hagen haha. Även fast den är fin. Men men. Det var himla skönt att vara klara för dagen.

Nu på kvällen har jag inte gjort något alls. Typ tagit det lugnt. Duschat, kollat tv, ett avsnitt House och spelat :). Jag är helt död av allt arbete vi gjort dom är 3 dagarna. Så sjukt trött och seg. Nu ska jag sussa så jag orkar imorgon :)


Kommentarer
Postat av: SPLINKY - FOTO | CHEER | VARDAG

sv: Just nu snapchatar jag med några vänner :) du själv?

Svar: Okej ;D int emycket hehe
Molly Bergström

2013-06-26 @ 22:59:29
URL: http://splinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0