| STARTSIDA |         YOUTUBE     TWITTER     ASK     FACEBOOK     BLOGLOVIN    

Jag fattar ingenting!

DATUM: 2013-08-01 TID: 00:22:20 KATEGORI: Tankar...
Jag är så jävla dålig. Det funkar inte att plugga. Har suttit hur mkt som helst och läst på men jag får inte in det i mitt huvud ändå. Till och från undrar jag om det verkligen är rätt utbildning för mig samtidigt som jag vill jobba som undersköterska. Men hur ska jag klara av det när jag vet att jag inte ens kommer att klara av praktiken. Hur ska jag göra för att inte få panik varje gång? Hur ska jag komma iväg?
 
Tankarna är många och jag är så rädd. Jag vet inte vad jag vill göra eller hur jag ska lyckas klara av att göra det. Helt ärligt - psykiatrin är rätt intressant men ju mer och mer jag läser, desto mer och mer inser jag att jag inte kommer förstå något i slutändan. För det är alldeles för komplicerat. Och jag känner mig så himla dum som känner så här. Jag vet att jag är ett hopplöst fall som kanske inte borde leva. Jag är väl mest en börda för samhället och jag tycker grymt synd om folk i min närhet. Åh vad folk måste bli less på mig. Ändå vill jag ju inte göra fel. Jag vill också passa in, ha en bra utbildning och jobba och tjäna pengar. Men hur ska man lyckas? 
 
Självklart får man kämpa lite för det man vill - så är det ju med allt. Men just nu känns det som att allt står stilla. Jag kämpar och kämpar, läser och läser, men det är som att jag bara står och kampar mot mig själv. Ena hjärnhalvan vill medans den andra inte vill. Samtidigt så vill ju båda halvorna lyckas och klara allt. Men det är ändå något som inte fattar. Jag kanske behöver sova och smälta allt. Får se hur det går på provet på fredag. Jag får helt enkelt göra mitt bästa och lyckas jag inte så får jag ta det då. 
 
 

Kommentarer
Postat av: AW - Fotograf

Åh tack detsamma!
Tråkigt att läsa att de inte fungerar för dig att plugga ordentligt, hoppas de löser sig ändå!

Svar: Tack :) ja det är himla svårt och drygt faktiskt. Har egentligen alltid haft svårt att plugga. Det fastnar liksom inte. INTE mkt jag minns från skolan när jag var liten heller, fast det kanske är normalt? :P
Molly Bergström

2013-08-01 @ 00:31:37
URL: http://megapixeln.se
Postat av: Olivia

Sv; Tack så mycket, detsamma <3

Svar: hih :D
Molly Bergström

2013-08-01 @ 00:35:53
URL: http://www.olisan.webblogg.se
Postat av: AW - Fotograf

Jadu, jag kan ha så med vissa saker, dock är jag väldigt bra på att plugga, så länge jag tycker att de är kul :) Men men, vi alla är olika och hur vi lär och och utvecklas är ett mysterium :)

Svar: Jaa :) vd orättvist att det är så. Men precis, alla är ju olika. Altså jag kan tycka att det är roligt också att plugga men ändå fattar jag oftast ingenting :P
Molly Bergström

2013-08-01 @ 00:46:15
URL: http://megapixeln.se
Postat av: AW - Fotograf

Gud va tråkigt! De är faktiskt orättvist då man måste plugga till de mesta :/

Svar: Ja det är sjukt orättvist :(
Molly Bergström

2013-08-01 @ 12:52:02
URL: http://megapixeln.se
Postat av: Sara

Ett tips som jag skulle kunna ge (funkar/funkade för mig) är att skriva ner och försöka återberätta det du läser. Gjorde alltid det och tyckte att jag fan inte kan något ändå men sen kunde jag mer än jag trodde när jag väl satt och skrev provet :)

Svar: Tack :) ska prova! Nu är provet imorgon och jag läser och läser... BWAH!! Men tack ;D
Molly Bergström

2013-08-01 @ 19:50:47
URL: http://sarahelenaemilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0